TIMMERDORP DAG 1

image

Het begon heel rustig. Een soort stilte voor de storm. Maar toen de poort openging was het gedaan met de rust. Een stuk of 150 kinderen begonnen aan Timmerdorp. Er werd getimmerd, gesjouwd met pallets, gezongen voor de twee jarigen, samengewerkt, gediscussieerd, op vingers geslagen en nog veel meer. Aan het einde van de dag was het terrein dat ’s ochtends nog een soort van leeg was, bebouwd met ware kunstwerken. Sommige heel groot, andere heel bescheiden.

En ik? Ik hielp wat hier, ik hielp wat daar. Ik zweette me een ongeluk, verbrandde ondanks factor 30, bluste wat brandjes en genoot van wat ik zag. Ik kwam bezweet, vies, moe en met ontplofte haren thuis. Maar mán, wat was het een leuke dag! Zo’n dag dat je je zelf weer een beetje kind voelt en weer weet hoe fijn dat ook alweer is. En dat was nog maar dag 1. Nog 3 te gaan!

Geef een reactie

