TROTS

Het is weer rapportentijd. De draak zit sinds de zomervakantie in de tweede klas van ‘de middelbare’ en de terrorist is bezig met groep 6. En ik kan niet anders zeggen dan dat ze het alletwee supergoed doen op school en fantastische rapporten hebben. Oh nee, ze zijn heus niet overal even goed in. Zo is de draak niet zo sterk in rekenen (al scoort ze daar wel voldoendes voor) en Frans is ook niet echt haar ding. De terrorist worstelt nog steeds met haar dyslexieproblemen, maar scoort desondanks niet eens zo heel slecht op spelling. Gelukkig ben ik niet zo’n moeder die vindt dat haar kinderen overal goed op moeten scoren. Ik vind het veel belangrijker dat ze goed in hun vel zitten en blij door het leven gaan. En laten ze nou op die vlakken Zeer Goed scoren 🙂 Dus ik ben een blije mama. Blij én retetrots. Want mijn draak wordt langzaam een jonge vrouw, die vastberaden en goed in het leven staat. Die leuke vriendinnen heeft en heel goed weet wat ze wel en wat ze niet wil. Die ook dit jaar een mentor heeft die uitspraken doet over haar persoonlijkheid waar je als moeder alleen maar van kunt gaan glimmen van trots. En mijn terrorist staat zo heerlijk onbevangen in het leven, dat je er bijna jaloers op wordt. Ze ontwikkelt zich zonder zich al te veel aan te trekken van wat anderen van haar vinden, is bijna altijd vrolijk, houdt rekening met anderen en is altijd lekker zichzelf.

Ja, ik is een heule trotse mama!

Geef een reactie

