EINDELIJK

image

Ik was nog heel jong, een klein Wendolaatje, toen we regelmatig gingen fietsen richting Santpoort om daar bij een ijssalon een lekker ijsje te halen. Zo’n ijssalon met daarachter een woonhuis, waarvan de tuin grensde aan het terras. Daar waar de schutting tussen terras en tuin aan het huis grensde, zat een smalle opening waardoor je een klein stukje van de tuin kon zien. Wij kwamen daar natuurlijk altijd als het mooi weer was. En oh, wat was ik dan jaloers op de kinderen die in dat huis woonden. Want niet alleen konden zij zoveel ijs eten als ze wilden, ook hadden zij een zwembad. Nee, geen ingegraven-helemaal-echt-zwembad, maar een bijna-echt-opzetzwembad. Wij woonden op vier hoog en een zwembad zat er echt niet in. Mijn hele leven lijkt het me al leuk, een zwembad in de tuin. Maar ja, balkons en dakterrassen lenen zich niet zo goed voor een bad waar ongeveer zes miljoen liter water in gaat.

Ik dacht altijd dat het niet zou passen in ons postzegeltuintje, maar na het zoveelste lekke opblaasbad was ik het zat. Rolmaat erbij en meten maar. En wat denk je? Past net. De loungeset hebben we omgedraaid en de picknicktafel fungeert als springplank, maar eindelijk is het zover: WE HEBBEN EEN ZWEMBAD!

Geef een reactie

