CAMPINGLIFE#5

image

Gisteren stonden de draken en ik een beetje op tijd op (voor de vakantie dan hè, in het echte leven zou de ratrace allang begonnen zijn). We gingen shampootjes en douchespullies scoren, waarvan ze er hier in de supermarkt zo megaveel en in een miljoen soorten hebben. We deden nog wat boodschappen en scoorden pillen voor de liefste bij een plaatselijke apotheek. Bij terugkomst op de camping zat de liefste buiten te lezen. Hij klonk niet meer als een oude blueszanger die al zijn hele leven rookt en teveel whiskey drinkt en was gelukkig iets opgeknapt. Net als het weer, dus de draken gingen zwemmen. Aan het einde van de middag ging het weer regenen en bleef het regenen. Zo hard, dat we voor het eerst deze vakantie binnen aten. De pillen van de liefste werkten aardig, maar naarmate de dag vorderde begon zijn keel weer vervelender te doen. De draken speelden nog riddertje met handdoeken als cape (ja ja, echte ridders dragen geen capes; maar drakenridders wel) en lege flessen als zwaard. De draak deed nog iets zens met een doek en ik las een boek in één ruk uit. Een Heul Errug Zielug boek. En dus las ik, toen iedereen allang lag te slapen, in bed huilend mijn boek uit. Gelukkig liep het een soort van goed af. Moraal van het verhaal? Tel je zegeningen. En zo viel ik in slaap. Luisterend naar mijn drie favoriete zegeningen, die kleine snurkjes snurkten naast mij in de tent.

Geef een reactie

