EN HOE GAAT HET NU?

Nu alle toestanden een beetje achter de rug zijn, keert het gewone leven langzaam terug. De liefste gaat volgende week weer beginnen met werken, naast de therapieën die hij nog twee dagen in de week heeft. Hij gaat het rustig opbouwen, want  de gebeurtenissen van de afgelopen maanden hebben er wel ingehakt. Bovendien staat hem straks wellicht nog een operatie te wachten, dus het is verstandig nu niet al te hard van stapel te lopen zodat zijn lichaam voldoende aan kan sterken. Dus begint hij met drie keer drie uur werken in de week. Zijn nieuwe koker is eindelijk klaar, dus hij hoeft niet meer op zijn krukken in de rondte te hopsen.

Ik heb inmiddels de uitslagen van alle onderzoeken binnen. Zo ongeveer alles wat onderzocht kon worden, is onderzocht. En alles is goed. Ook de uitslagen van de diverse hartonderzoeken zijn goed. Nadat mijn hart een tijdje terug nogal gekkelijk deed, vond de dokter het verstandig dat ook maar eens uitgebreid te laten onderzoeken. Want erfelijk belast. En hoewel ik erg veel op papa B. lijk, lijkt mijn hart gelukkig niet op het zijne. Dus die gekkelijkheden kunnen we wegschrijven onder de noemer stress. Nadat de eerste uitslagen goed waren, maar ik me toch echt niet goed voelde, ben ik een paar rondjes langs de naaldenman geweest. Vraag niet hoe het kan, maar ik voelde me daardoor echt beter. Dus nu ben ik alleen nog wat moe, maar verder voel ik me een stuk beter dan een paar maanden terug.

De draken hebben bijna kerstvakantie. En zoals elk jaar zijn de weken voor die vakantie nog even hectisch. Boekbesprekingen, werkstukken, kerstontbijtjes: het is nog even ‘ren je rot’ voordat we standje koest kunnen. Maar dan kunnen we ook echt standje koest. In een huisje met een bubbelbad. En een sauna. En een zonnehemel. Relax to the max. Even echt bijkomen van alles wat er gebeurd is de laatste maanden. En dan is het alweer tijd voor een nieuw jaar. Hopelijk een rustig jaar. Nou ja, een rustiger jaar. Echt rustig zal het wel niet worden, maar een beetje minder dan dit jaar zou fijn zijn. Moet kunnen toch?

One thought on “EN HOE GAAT HET NU?

Geef een reactie

