WAAAAT?!

Ik zie haar nog gaan, bijna vier jaar geleden. Met een poederroze bloesje met zwarte hartjes aan, een beetje zenuwachtig, maar klaar voor een nieuw avontuur. Het was haar eerste dag op de middelbare school. Als een blij ei kwam ze ’s middags thuis: “Het was heel leuk mam! En ik heb al drie nieuwe vriendinnetjes!” Ik weet het allemaal nog zo goed, het lijkt nog helemaal niet zo lang geleden, en nu ineens gaat ze morgen op voor haar eerste eindexamen. Waaaat?!

Ze heeft een pittig jaar achter de rug. Een jaar waarin ze bleef volhouden, haar rug rechtte en mij zo vaak versteld deed staan met haar doorzettingsvermogen. Natuurlijk hoop ik dat ze slaagt, ze heeft er zo hard voor gewerkt. Maar hoe het ook loopt, ik ben zo belachelijk trots op dat mooie kind dat mijn grote mooie kind is. Als ze toch eens kon voelen wat ik voel als ik naar haar kijk…

Lieve grote draak van me. De manier waarop jij in het leven staat zegt mij zoveel meer dan examenresultaten. Wat er ook gebeurt, voor mij ben je al geslaagd. Heel veel succes de komende weken!

2 thoughts on “WAAAAT?!

Geef een reactie

