SWEET SIXTEEN

Vandaag wordt ze zestien, mijn mooie grote kind. Nou ja, kind… Het kinderlijke is er al een tijdje af. Als ik naar haar kijk, zie ik een mooie jonge vrouw en kan ik bijna niet geloven dat die vrouw ooit als kleine baby uit mij gekomen is. Als ik eraan denk dat ze nu zestien is, denk ik alleen maar ‘wanneer is dat gebeurd dan?!’ Maar als ik haar zie, kan ik er niet omheen: mijn kleine draak is allang geen kleine draak meer. Met haar middelbare school diploma op zak brengt ze haar vakantie door met werken bij haar eerste baantje, bijna klaar voor haar vervolgopleiding. Ik moet er nog steeds een beetje aan wennen, aan een kind dat ’s ochtends zegt “Mam, ik moet vandaag tot vijf uur werken” en in haar bedrijfskleding de deur uit stapt. Oh mán, wat gaat de tijd snel. Maar wat doet ze het goed! En al is ze nog zo groot, ze blijft voor altijd mijn draak.

Lieve lieve draak van me, gefeliciteerd met je zestiende verjaardag. Happy Sweet Sixteen!

2 thoughts on “SWEET SIXTEEN

Geef een reactie

